Monday, December 20, 2010

Tertipukah Aku???

I want to share something to you all. Beberapa bulan lepas, aku beli laser printer yang ada jenama dan memang dikenali ramai. Harga RM299. Mungkin antara yang termurah. Syok lah rasanya sebab nak print pun dah senang dan kata seller tu printer yang dijual siap dengan toner. 

Aku pun berangan nak wat print thesis bila dah siap nanti. Katanya toner tu boleh print sampai 700 page tapi colornya hitam je. 

Walaupun yang tak bestnya, nak beli cartridge ori yang baru harga hampir sama dengan printer. tapi boleh print sampai 1500 page. Jadi aku rasa macam berbaloi...

Dengan rasa yang teramat happy sebab boleh print banyak2, aku pun print la sesuka hati. Entah macamana, belum sampai 200page, ink aku dah abis!!! Kertas A4 aku pun macam banyak lagi. 


Suatu hari, kawan aku pun keluar untuk beli toner printer dia. Ramai jugak yang tempah. Tapi aku taklah sebab mahal tu ooo...Dia pun cerita kat aku yang sebenarnya, yang dikatakan sampai 700 page tu bila print tak sampai separuh muka surat. Tapi bila print sampai penuh satu helai memang dah dikira macam print 3 ke 4 helai. 

Orang kedai tu yang bagitau. jujur sungguh. Patut ler aku print kejap dah abis.

Tapi aku pun tak sure benda ni untuk semua printer atau sesetengahnya je. Kalau boleh lepas ni, bagitau la siap2. Seller tu macam menipu aku je. Kesudahannya, sampai sekarang aku tak beli toner baru lagi. huhu...sabar jela. Hopefully, you all tanya betul2 dan learn from my experience.  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...